fbpx

kONferencia

kONferencia

köszönjük!

A konferenciát sikeresen megtartottuk, nagyon hálásan köszönjük az összes résztvevőnek, hogy megtiszteltek minket figyelmükkel! Reméljük, látunk még benneteket a kommON eseményein!

fotók

a kONferenciáról

A szakkollégium 10. születésnapja nagy mérföldkő számunkra, így, hogy méltó módon tudjuk megünnepelni, konferenciát rendezünk, ahol szeretnénk bemutatni a Kommunikáció és médiatudomány területén dolgozó és kutató oktatókat és előadókat. Rövid előadásaik alatt legfrissebb kutatásaikról tudhatunk meg információkat, megismerhetjük, milyen szerteágazó is ez a tudományterület. A sokszínű előadások között mindenki megtalálhatja a hozzá közel állót.

undraw_real_time_collaboration_c62i-01
undraw_real_time_collaboration_c62i-01
undraw_teaching_re_g7e3-01
undraw_conference_re_2yld (1)-01

időpont

2022. június 23. (csütörtök) 10:00 – 16:00

helyszín

Budapest, Magyar Tudósok Körútja 2, 1117

Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Q épület, QA 407 terem

előadóink

KomMedia_Barna_Emilia

Barna Emília

Kulturális munka és digitális platformosodás a zeneiparban

DSC_8121res

Blaskó ágnes

A bullying rejtett dinamikája - merre van a kiút?

fiath_heni

Fiáth Heni

Szakértőség és státusz a designkultúrában

285972110_566348078186851_1553248584990380963_n

Nagy Orsolya

A Z generáció társadalmi aktivizmusa a TikTokon

tamas-denes

Tamás Dénes

Miért nem cáfolhatók az összeesküvés-elméletek?

viranyi-peter

Virányi Péter

"Csak ennyit tudsz?" avagy a reklámok manipulálnak minket?

undraw_teaching_re_g7e3-01

programterv

Délelőtt fél 10-től várunk minden érdeklődőt a konferencia helyszínén, a BME Q épületének QA407-es termében!

A szervezők köszöntik a megjelenteket, és elstartol a kONferencia!

Az előadás egy magyarországi, a zenészek és zeneiparban dolgozók munkájára irányuló kvalitatív kutatásra („Kreatív munka a magyarországi zeneiparban”, FK-18 128669, 2018–2022) támaszkodva vizsgálja a zeneipari munka átalakulását a digitalizáció nyomán, különös tekintettel az otthon terének, valamint ezzel együtt a háztartás erőforrásainak egyre növekvő szerepére.

Amellett érvel, hogy ahogyan az otthon tere egyre inkább válik a zenei fogyasztás, termelés, terjesztés és kommunikáció félnyilvános terévé, úgy a kulturális munkára egyébként is jellemző munka–magánélet összemosódás is egyre inkább meghatározza a zenészek mindennapjait. Az előadás reflektál e folyamat árnyoldalaira, de elemzi a benne rejlő, a „jó” munka irányába mutató
lehetőségeket is.

 

/ / / / / / / /

 

Barna Emília szociológus és populáriszene-kutató, a BME Szociológia és Kommunikáció Tanszékének docense. Főbb kutatási területei a zeneipar és a digitalizáció, a populáris zene(ipar) genderszempontú vizsgálata, a kulturális munka, valamint a populáris zene és a politika összefüggései. A Helyzet Műhely tagja.

Hamarosan bővebb információkkal is szolgálunk az előadásról!

Rövid szünet, hogy kifújjuk magunkat kicsit a kezdés után.

Az összeesküvés-elméletek, mint társadalmi, mint tudományos szempontból, korunk nagy kihívásai közé tartoznak. Az előadás arra tesz kísérletet, hogy az összeesküvés-elméletet sajátos tudásformaként tárgyalja, amelynek jellegzetes felépítettsége, logikája van. Ahogy azt is megpróbálja megérteni, milyen védekezési mechanizmusokat építenek be magukba, miért nehéz megcáfolni őket.

 

/ / / / / / / /

 

Tamás Dénes (1975) Sepsiszentgyörgy, egyetemi adjunktus, a csíkszeredai Sapientia EMTE, Társadalomtudományi Tanszékének tanára. Kutatási területe: szakmai etikák, információs társadalom, újmédia.

A bullying általános társadalmi jelenség. Felfogható egy társadalmi normarendszer manifesztációjaként, és természetes emberi viselkedésként is. Konkrét megvalósulásának dinamikája egyrészt jól megragadhatónak tűnik, mert beazonosítható csoportdinamikai pozíciók mentén alakul; másrészt viszont nehezen leírható az adott helyzetben, mert lényege szerint rejtett, ráadásul az adott pozíciókat betöltő egyének a  közösségen belül is változhatnak. Az előadás arra vállalkozik, hogy bemutatja bullying csoporton belüli dinamikáját, az egyes pozíciók mögötti lehetséges indíttatásokat; majd abból kiindulóan azon gondolkodik el, hogy a beállt dinamikán ki és milyen módon tudhat változtatni.

 

/ / / / / / / /

 

Blaskó Ágnes, szociodráma-vezető és kommunikációkutató a Budapesti Műszaki Egyetem Szociológia- és Kommunikáció Tanszékén valamint a Semmelweis Egyetem Aneszteziológia- és Intenzív Terápiás Klinikáján. A szociodráma módszertani fejlesztő team vezetője a Magyar Pszichodráma Egyesület által koordinált PERFORMERS nemzetközi projektben, illetve időről időre szociodráma módszerrel vezetett részvételi kutatások vezetője.

A legkülönbözőbb csoportokkal dolgozik együtt azért, hogy helyzetük saját maguk számára láthatóvá, majd változtathatóvá váljon. Intézményekben és azon kívül, hátrányos helyzetűekkel és privilegizáltakkal. Mert a hatalmi dinamikák bárhol beindulnak, amíg a demokratikus működésről nincsen közös értésünk.

Hosszabb (ebéd)szünet, hogy senki ne üljön üres hassal a második felvonás alatt!

Az előadás a Z generáció információszerzési- és átadási stratégiáit, edukáló és aktivizmusra való törekvésmódjaikat mutatja be a TikTok videomegosztó alkalmazás felületén, nemzetközi kontextusban. Azt vizsgálom, hogy a Gen Z véleményvezérei miképp hívják fel a figyelmet fontos és érzékeny társadalmi problémákra, a hozzájuk fűződő megmozdulásokra, milyen kritikával illetik az aktuális politikai berendezkedéseket. Az előadás célja rámutatni, hogy a közösségi média, jelen esetben a TikTok, milyen kreatív tudásátadási lehetőségeket kínál, milyen alternatív forrásokat biztosít az edukációra, segítségkérésre és segítségadásra, milyen gyors és kényelmes módokat ajánl a társadalmi szerepvállalásra.

 

/ / / / / / / /

 

Nagy Orsolya a Debreceni Egyetem Irodalom- és Kultúratudományok Doktori Iskolájának harmadéves doktorandusza, a Mediális kultúratudomány alprogram PhD-hallgatója. Tudományos munkássága a rajongói tartalomgyártás, a cosplay és a transzmedialitás „szentháromságára” irányul, de nyitott a közösségi média és a videojátékok világára is.

„Valahányszor valaki kinyitja a száját, hogy szóljon a másikhoz, egyetlen célja van manipulálni őt!” (Joseph Kirschner). Születésünktől kezdve szünet nélkül manipulálnak bennünket, és mi magunk is állandóan azon igyekszünk, hogy saját előnyünkre befolyásoljuk embertársainkat. Ez az állandó, kölcsönös igyekezet a kommunikáció lényeges, és nem kiiktatható eleme.

A manipuláció gyakori jelenség az emberi interakcióban, különösen intézményesült formában a marketing kommunikáció és a politika nyelvhasználatában. A manipuláció és a szorosan hozzá kapcsolódó meggyőzés témájával több diszciplína foglalkozik, melyek különböző oldalról vizsgálják a jelenséget. Míg a meggyőzést illetően megközelítően hasonló definíciók és elemzések olvashatók a szakirodalomban, addig a manipuláció esetében kevés az olyan elméleti munka, amely részletesen leírná a működési mechanizmusát, valamint rendszerben tárgyalná a manipulációs stratégiákat. A fogalma is erősen vitatott. A reklámot és a propagandát a legagresszívebb manipulátoroknak tartják. Szinte alig van olyan ember, aki valamilyen módon ne bírálná őket. Pedig azok az egyén fontosságát hirdetik és célozzák meg. Átszövik életünket, áthatják gondolkodási mechanizmusainkat, bármennyire is érintetlennek és befolyásolhatatlannak hisszük magunkat, vagy bármennyire lekicsinylően is kezeljük őket. Nem tudjuk, de nem is akarjuk kikerülni. A manipuláció a reklám lényegi struktúrájában van, függetlenül attól, hogy valójában mennyire kitűnő az a termék, szolgáltatás, márka, nézet, eszme amelyre fel akarják hívni vele a figyelmet. A fogalmat és főleg a tartalmát pejoratívnak, és ellenségesnek tartjuk.

Előadásomban néhány a reklámokhoz kapcsolt manipulációs technikáról lesz szó, amelyeket mindannyian ismerünk, használunk a mindennapjainkban, ám fel vagyunk háborodva, ha találkozunk velük. „A kérdés nem az, részt veszünk-e benne vagy sem, hanem az, hogy a manipuláció kiszolgáltatott áldozatai leszünk-e, vagy a haszonélvezői.”( Josef Kirschner)

/ / / / / / / /

Dr. Virányi Péter PhD. szociológus, 1985 óta tanít a Budapesti Műszaki Egyetem c. egyetemi docensként. Szociológia és Kommunikáció Tanszék egyik alapítója volt. Az MTA II. világháború története albizottságának Titkára. Kutatási területei a reklámtörténelem, a reklámszociológia, propaganda, propagandaszociológia, amelyeknek nem csupán oktatója, kutatója, hanem a gyakorlatban művelője is.

Előadásának témájában az utóbbi időben megjelent publikációi: Több mint reklámtörténelem (2016, 2018) c. könyv, A propaganda alakváltozásai (Jel-Kép 2019/3), Propaganda álruhája (2020), Propaganda propagandája könyv (2021), Háború fegyverek nélkül (2021), stb.

A konferencia lezárása

blog-01

helyszín

undraw_my_location_re_r52x-01
undraw_my_location_re_r52x-01

Budapest, Magyar Tudósok Körútja 2, 1117
BME Q épület - QA407. terem

Regisztrálj most!

A konferencia előtti napon emlékeztetőt küldünk a pontos részletekkel együtt.

#savethedate

A konferencia kezdetéig még hátra van:

Nap
Óra
Perc
Másodperc
Nap
Óra
Perc
Mp
HELL_ENERGY_logo
GTK_sz_felirattal-01
bme_kom_media (1)

támogatóink

undraw_Team_spirit_re_yl1v-01

Támogasd te is a konferenciát! Írj e-mailt a hello@kommon-szakkollegium.hu címre, és beszélgessünk a lehetőségekről!

Reméljük, hamarosan találkozunk!

Üdvözlettel,

a szervezőcsapat

IMG_7321

Pintér Beatrix

főszervező

282147205_1061139634481344_7364136078701860857_n

Szabó Cynthia

főszervező

Gál Viola

Gál Viola

szervező

photon2

Lázár Tibor

szervező

281930780_700077397941092_5508880107129372304_n

Nánási Beatrix

szervező

28423555_1510058855758034_2050525388631584792_o

Oppé Laura

szervező

Reméljük, hamarosan találkozunk!

Üdvözlettel,

a szervezőcsapat

IMG_7321

Pintér Beatrix

főszervező

szabo-cynthia

Szabó Cynthia

főszervező

Gál Viola

Gál Viola

szervező

Lázár Tibor

Lázár Tibor

szervező

281930780_700077397941092_5508880107129372304_n

Nánási Beatrix

szervező

28423555_1510058855758034_2050525388631584792_o

Oppé Laura

szervező

hello@kommon-szakkollegium.hu

BME E épület 703. terem

1111 Budapest, Egry József utca 1.

kommON logó
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem

hello@kommon-szakkollegium.hu

BME E épület 703. terem

1111 Budapest, Egry József utca 1.